Gedeponeerd bij de KVK

Algemene voorwaarden

Artikel 1 Definities

In deze Algemene Voorwaarden worden de hierna volgende termen gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven:

  • POS Kassasystemen: POS Kassasystemen is een handelsnaam van de besloten vennootschap Retaildesk B.V. Statutair gevestigd in Amersfoort en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 83210482. Vermelding van POS Kassasystemen in de algemene voorwaarden zal hierna vermeld worden als: ‘ons’, ‘onze’, ‘wij’.

  • Overeenkomst: de overeenkomst tussen ons en de wederpartij. Een overeenkomst tot dienstverlening bestaat altijd uit een inspanningsverplichting niet zijnde een resultaatsverplichting.

  • Wederpartij en/of opdrachtgever: iedere (rechts)persoon, die met onze onderneming een overeenkomst heeft afgesloten, respectievelijk wenst af te sluiten, diens evt. vertegenwoordiger, gemachtigde, rechtverkrijgende en erfgenamen.

  • Koop op afstand: de overeenkomst waarbij, in het kader van een door ons georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer technieken voor communicatie op afstand.

  • Randapparatuur: onderdelen en toebehoren van een kassasysteem.

  • Autoriteit Persoonsgegevens (AP): toezichthoudende autoriteit, zoals omschreven in artikel 4, sub 21 Avg.

  • AVG: de Algemene verordening gegevensbescherming.

  • Verwerker: partij die als ICT-leverancier in het kader van de uitvoering van de overeenkomst als verwerker persoonsgegevens verwerkt ten behoeve van dienst opdrachtgever.

  • Verwerkingsverantwoordelijke: partij die het doel van en de middelen voor de Verwerking van de Persoonsgegevens vaststelt.

Artikel 2 Algemeen

  1. Al onze aanbiedingen, overeenkomsten en de uitvoering daarvan worden uitsluitend beheerst door de onderhavige voorwaarden. Afwijkingen dienen uitdrukkelijk schriftelijk met ons overeengekomen te worden.

  2. Toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de wederpartij wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij door ons andersluidend schriftelijk is bevestigd.

  3. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten die met ons worden gesloten, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.

  4. Wij kunnen te allen tijden voorwaarden stellen indien communicatie tussen partijen of het verrichten van rechtshandelingen per e-mail plaatsvindt.

  5. Indien een of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing.

Artikel 3 Aanbiedingen

  1. Alle door ons gedane aanbiedingen, in welke vorm dan ook, zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.

  2. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, dan wordt dit in het aanbod vermeld.

  3. Als wij kosten hebben moeten maken om de wederpartij een aanbieding te kunnen doen, hebben wij het recht deze kosten per factuur bij de wederpartij in rekening te brengen.

  4. Het aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Kennelijke fouten of vergissingen in het aanbod binden ons niet.

  5. Toezending van aanbiedingen en/of (andere) documentatie verplichten ons niet tot acceptatie van een order of bestelling. Acceptatie wordt door ons zo snel mogelijk aan de wederpartij ter kennis gebracht.

  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, zodat het voor de wederpartij duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

    • De termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;

    • De eventuele kosten van aflevering;

    • De prijs exclusief belastingen;

    • De wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

    • Het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

    • De wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 4 Overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 5, tot stand op het moment van aanvaarding door het bedrijf van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

  2. Indien het bedrijf het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, zullen wij de ontvangst langs elektronische weg bevestigen van de aanvaarding van het aanbod, waarmee de overeenkomst tot stand is gekomen.

  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treffen wij passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgen wij voor een veilige web-omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zullen wij daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

  4. Wij kunnen voor het door wederpartij verschuldigde bedrag een elektronische factuur sturen aan wederpartij. De wederpartij stemt in met elektronische facturatie.

  5. Wij kunnen ons –binnen wettelijke kaders- op de hoogte stellen of de consument of wederpartij aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien wij op grond van dit onderzoek goede gronden hebben om de overeenkomst niet aan te gaan, zijn wij gerechtigd om een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

  6. Bij de verkoop van goederen en/of diensten kan een vooruitbetaling worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de wederpartij geen enkel recht doen gelden aangaande uitvoering van de desbetreffende bestelling of aangaande het desbetreffende verzoek tot verlening van dienst(en), voordat de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

  7. Wij zullen bij het product of de dienst aan het bedrijf de volgende informatie schriftelijk meesturen of op zodanige wijze verstrekken dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager:

    • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar het bedrijf met klachten terecht kan,

    • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan een jaar of van onbepaalde duur is.

    • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop.

  8. Indien is overeengekomen dat de overeenkomst in fasen zal worden uitgevoerd kunnen wij de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten tot dat de wederpartij de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.

  9. De wederpartij is gehouden ons tijdig alle informatie en bescheiden te verschaffen, welke nodig zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan ons zijn verstrekt, hebben wij het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven bij de wederpartij in rekening te brengen.

  10. Wij zijn bevoegd om indien wij dit noodzakelijk dan wel wenselijk achten voor een juiste uitvoering van de aan ons verstrekte opdracht, bij uitvoering van de overeenkomst derden in te schakelen, waarvan de kosten aan de wederpartij zullen worden doorberekend.

  11. Indien wij of door ons ingeschakelde derden in het kader van de opdracht werkzaamheden verrichten op de locatie van de wederpartij of een door de wederpartij aangewezen locatie, draagt de wederpartij kosteloos zorg voor de door die medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten.

Artikel 5 Wijziging van de overeenkomst, duur, opzegging, opschorting, ontbinding en annulering

  1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering het noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.

  2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Wij zullen zo spoedig mogelijk de wederpartij hiervan op de hoogte stellen.

  3. Indien de wijziging of aanvulling op de overeenkomst substantiële (financiële en/of kwalitatieve) gevolgen heeft, zullen wij de wederpartij hierover inlichten.

  4. Indien een vast honorarium is overeengekomen, zullen wij daarbij aangeven in hoeverre de aanvulling of wijziging van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.

  5. Is binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van de uitvoeringstermijn dient de wederpartij ons schriftelijk in gebreke te stellen.

  6. De overeenkomst tussen ons en een wederpartij wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders overeenkomen.

  7. Tenzij contractueel anders bepaald kan een overeenkomst voor bepaalde tijd door wederpartij niet tussentijds worden opgezegd. De overeenkomst wordt na de looptijd stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de overeenkomst één kalendermaand voor het einde van de looptijd is opgezegd. Zodra de aanvankelijke looptijd van de overeenkomst geëindigd is, kan er worden opgezegd met in acht name van één kalendermaand.

  8. Indien de overeenkomst tussentijds conform contract wordt opgezegd door de wederpartij, is de wederpartij gehouden tot betaling van de declaraties voor tot dan toe verrichte werkzaamheden en/of deelleveringen. De voorlopige resultaten van de tot dan toe verrichte werkzaamheden zullen dan ook na betaling onder voorbehoud ter beschikking worden gesteld aan de wederpartij.

  9. Indien de overdracht van de werkzaamheden extra kosten voor ons met zich meebrengt, worden deze aan de wederpartij in rekening gebracht.

  10. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door ons, zullen wij in overleg met de wederpartij, na voorafgaande betaling, zorg dragen voor overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan derden, tenzij er feiten en omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggen die aan de wederpartij toerekenbaar zijn.

  11. Wij zijn bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien: a. Ons na het sluiten van de overeenkomst ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de wederpartij de verplichtingen niet zal nakomen of in geval er goede grond bestaat te vrezen dat de wederpartij slechts gedeeltelijk of niet behoorlijk zal nakomen. b. De wederpartij de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet stipt of niet volledig nakomt. c. De wederpartij bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is.

  12. Als de overeenkomst wordt ontbonden zijn onze vorderingen op de wederpartij onmiddellijk opeisbaar. Indien wij de nakoming van de verplichtingen opschorten, behouden wij de aanspraken voortvloeiend uit de wet en overeenkomst.

  13. Wij zijn bevoegd de overeenkomst te (doen) ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van ons mag worden verwacht.

  14. Wij behouden steeds het recht schadevergoeding te vorderen.

  15. Indien de wederpartij nadat een koopovereenkomst tot stand is gekomen, deze wenst te annuleren is dit slechts mogelijk binnen één kalendermaand na het afsluiten van de overeenkomst. Indien geannuleerd wordt, dan worden 100 euro ex. BTW annuleringskosten in rekening gebracht en de afgesproken leveringskosten, onverminderd ons recht op volledige schadevergoeding, waaronder begrepen gederfde winst.

  16. Bij opzegging van het abonnement moet de wederpartij dit minimaal twee weken voordat het volgende kwartaal ingaat doen per e-mail en/of brief naar het (e-mail) adres van ons bedrijf.

  17. Mocht er een andere tijdsduur van een periode zijn afgesproken dient de opzegging minimaal twee weken voordat de nieuwe periode ingaat te zijn ontvangen.

Artikel 6 Betaling

  1. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, dient betaling te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum op een door ons aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd. De op onze bankafschrift aangegeven valutadag wordt als dag van betaling aangemerkt.

  2. Indien er bezwaren zijn tegen de hoogte van de factu(u)r(en) schorten deze de betalingsverplichting niet op.

  3. Indien er klachten zijn met betrekking tot de geleverde goederen/diensten schorten deze de betalingsverplichting niet op.

  4. Alle door wederpartij verrichte betalingen strekken primair tot voldoening van eventuele rente en door ons gemaakte invorderingskosten en vervolgens ter voldoening van de oudste openstaande factu(u)r(en).

  5. In geval van liquidatie, WSNP, faillissement of surseance van betaling van de wederpartij, zullen onze vorderingen en de verplichtingen van de wederpartij jegens ons, onmiddellijk opeisbaar zijn.

  6. Wij hebben de mogelijkheid om een kredietbeperkingstoeslag van 2% in rekening te brengen. Deze toeslag is niet verschuldigd bij directe betaling.

Artikel 7 Prijzen

  1. Tenzij anders vermeld zijn onze prijzen:

    • vermeld in Euro, eventuele koerswijzigingen worden doorberekend,

    • exclusief eventuele reis- en administratiekosten,

    • exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege.

  2. Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst tot dienstverlening een vast honorarium overeenkomen.

  3. Indien er geen vast honorarium wordt overeengekomen, zal het honorarium worden vastgesteld op grond van werkelijk bestede uren. Het honorarium wordt berekend volgens onze gebruikelijke uurtarieven, geldende voor de periode waarin de werkzaamheden worden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uur tarief schriftelijk is overeengekomen.

  4. Het honorarium en eventuele kostenramingen zijn exclusief BTW, en exclusief kosten derden, reiskosten en reistijd.

  5. Bij opdrachten met een looptijd van meer dan een maand, kunnen de verschuldigde kosten periodiek in rekening gebracht worden.

  6. Indien wij met een wederpartij een honorarium of uurtarief overeenkomen, zijn wij niettemin gerechtigd tot verhoging van dit honorarium of tarief.

  7. Bovendien mogen wij het honorarium verhogen wanneer tijdens de uitvoering van de werkzaamheden blijkt dat de oorspronkelijk overeengekomen dan wel verwachte hoeveelheid werk in zodanige mate onvoldoende werd ingeschat bij het sluiten van de overeenkomst, dat in redelijkheid niet van ons mag worden verwacht de overeengekomen werkzaamheden te verrichten tegen het oorspronkelijk overeengekomen honorarium. Wij zullen de wederpartij in dat geval van het voornemen tot verhoging van het honorarium of tarief in kennis stellen. Wij zullen daarbij de omvang van en de datum waarop de verhoging zal ingaan, vermelden.

  8. In geval van tussentijdse verhoging van kostprijsfactoren zijn wij gerechtigd om de orderprijs dienovereenkomstig te verhogen, een en ander met inachtneming van eventueel ter zake doende wettelijke voorschriften. Voor werkuren buiten de gebruikelijk werktijden kunnen wij een tarief berekenen van 150% van het geldende uurtarief.

  9. Indien door de wederpartij voor het uitoefenen van werkzaamheden materialen ter beschikking worden gesteld, hebben wij het recht deze in de orderprijs te verwerken tot een maximum van 20% van de door ons in vergelijkbare gevallen te berekenen kostprijs van de betreffende materialen.

  10. Het ontstaan van meerwerk, 20% van het offertebedrag te boven gaande, zal in een zo vroeg mogelijk stadium schriftelijk aan de wederpartij worden gemeld, doch in elk geval voorafgaande aan de uitvoering daarvan. De wederpartij wordt geacht met de uitvoering van meerwerk en de daaraan verbonden kosten te hebben ingestemd tenzij de wederpartij direct na melding ons heeft bericht van dat meerwerk af te zien. Meerwerk kan niet leiden tot ontbinding van de overeenkomst. Meerwerk kan tot gevolg hebben dat het tijdstip van voltooiing van de werkzaamheden wordt beïnvloed.

  11. Indien het kassasysteem en/of randapparatuur omgeruild moet worden dan kunnen wij daar voorrijkosten en arbeidsloon voor in rekening brengen.

Artikel 8 Rente en kosten

  1. Indien betaling niet binnen de bepaalde termijn heeft plaatsgevonden van 14 dagen, is de wederpartij van rechtswege in verzuim en vanaf factuurdatum een samengestelde rente van 2% per (gedeelte van een) maand verschuldigd over het (nog) openstaande bedrag.

  2. Wij behouden de mogelijkheid om per kwartaal vooraf te factureren.

  3. Alle te maken gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten komen voor rekening van de wederpartij. De gerechtelijke kosten omvatten mede alle feitelijke kosten van rechts- en procesbijstand tijdens een gerechtelijke procedure gemaakt, welke het liquidatietarief van onze rechtsbijstandverlener te boven gaan.

  4. De buitengerechtelijke incassokosten worden in rekening gebracht volgens “het Besluit Vergoeding voor Buitengerechtelijke Incassokosten”, zoals genoemd in artikel 6:96 lid 4 BW.

  5. Hierbij is bepalend dat de zaak betrekking heeft op een uit overeenkomst voortvloeiende verbintenis tot betaling van een geldsom, dan wel dat sprake is van vergoeding van schade die voortvloeit uit een vaststellingsovereenkomst of dat het een verbintenis tot betaling van een geldsom betreft die is omgezet in een verbintenis tot vervangende schadevergoeding in de zin van artikel 6:87 BW. De Buitengerechtelijke incassokosten (incl. BTW) zijn dan als volgt:

    • Minimumtarief 48,40 euro

    • 15% over eerste 2.500,00 euro

    • 10% over volgende 2.500,00 euro

    • 5% over volgende 5.000,00 euro

    • 1 % over de volgende 190.000,00 euro

    • 0,5% over het meerdere van de hoofdsom met een maximum van 6.775,00 euro

Artikel 9 Geheimhouding en privacy

  1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zijn in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. De partij die vertrouwelijke informatie ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door een partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie zelve.

  2. De wederpartij vrijwaart ons voor aanspraken van personen van wie persoonsgegevens zijn geregistreerd of worden verwerkt in het kader van een persoonsregistratie door de wederpartij wordt gehouden of waarvoor de wederpartij uit hoofde van de Wet anderszins verantwoordelijk is, tenzij de wederpartij bewijst dat de feiten die aan de aanspraak ten grondslag liggen uitsluitend aan ons toerekenbaar zijn.

  3. Indien wij, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, gehouden zijn vertrouwelijke informatie aan door de Wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te vertrekken, dan zijn wij niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is de wederpartij niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst op grond van enige schade, hierdoor ontstaan.

Artikel 10 Levering

  1. Wij zullen ons naar beste kunnen inspannen de dienstverlening met zorg uit te voeren, overeenkomstig de met wederpartij schriftelijk vastgelegde afspraken en procedures. Al onze diensten worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij en voor zover wij in de schriftelijke overeenkomst uitdrukkelijk een resultaat hebben toegezegd en het betreffende resultaat tevens met voldoende bepaaldheid is omschreven.

  2. Indien een overeenkomst tot dienstverlening is aangegaan met het oog op uitvoering door een bepaalde persoon, zijn wij steeds gerechtigd na overleg met wederpartij deze persoon te vervangen door een of meer andere personen met dezelfde of vergelijkbare kwalificaties.

  3. Alle door ons genoemde of overgekomen (leverings)termijnen en (oplever)data zijn naar beste weten vastgesteld op grond van de gegevens die ons bij het aangaan van de overeenkomst bekend waren. Door ons genoemde tussentijdse (oplever)data, gelden steeds als streefdata, binden ons niet en hebben steeds slechts een indicatief karakter. Wij spannen ons er redelijkerwijs voor in uiterste (leverings)termijnen en uiterste (oplever)data zoveel mogelijk in acht te nemen. Indien overschrijding van enige termijn dreigt, zullen wij met wederpartij in overleg treden om de gevolgen van de overschrijding voor de verdere planning te bespreken.

  4. De door ons in te zetten medewerkers zullen beschikken over de met wederpartij schriftelijk overeengekomen kwalificaties.

  5. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, is het gebruik dat wederpartij maakt van een door ons afgegeven advies steeds voor rekening en risico van wederpartij.

  6. In voorkomend geval rust de bewijslast dat de dienstverlening en de resultaten van de dienstverlening niet voldoen aan hetgeen schriftelijk is overeengekomen of aan hetgeen van een redelijk handelend en bekwaam leverancier mag worden verwacht, geheel bij wederpartij, onverminderd ons recht met alle middelen tegenbewijs te leveren.

Artikel 11 Aansprakelijkheid

  1. Wij zijn uitsluitend aansprakelijk voor zover door de (Nederlandse) Wet bepaald.

  2. Onze aansprakelijkheid is in ieder geval beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door onze verzekeraar wordt uitbetaald, echter zal in geen geval het totale bedrag van de betreffende order te boven gaan.

  3. Wij zijn niet gehouden tot enige vergoeding van schade, van elke aard dan ook, direct of indirect, waaronder bedrijfsschade, schade aan roerende of onroerende zaken, dan wel aan personen, zowel bij de wederpartij als bij derden, behoudens de algemeen geldende rechtsregels van openbare orde en goede trouw.

  4. Wij zijn nooit aansprakelijk voor schade die is ontstaan of veroorzaakt door het gebruik of de ongeschiktheid daartoe van het geleverde anders dan voor het doel waarvoor de wederpartij het heeft aangeschaft en waarvoor het geleverde is bedoeld.

  5. Onze aansprakelijkheid voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van afnemers van wederpartij, schade verband houdende met het gebruik van door wederpartij aan ons voorgeschreven zaken, materialen, of programmatuur van derden en schade verband houdende met de inschakeling van door wederpartij aan ons voorgeschreven toeleveranciers, is uitgesloten. Onze aansprakelijkheid is eveneens uitgesloten wegens verminking, vernietiging of verlies van gegevens of documenten.

  6. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat wij zijn uit gegaan van door de wederpartij verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

  7. Wij zijn niet aansprakelijk voor ontstane schade ten gevolge van niet of niet tijdige levering van zaken en/of diensten ten gevolge van overmacht of indien deze een gevolg zijn van omstandigheden die buiten onze risicosfeer vallen dan wel waar wij geen directe invloed op hebben.

  8. Wederpartij vrijwaart ons voor alle gevolgen van onder onze verantwoordelijkheid plaatsvindend of gevonden hebbend handelen of nalaten dat inbreuk maakt op rechten van derden en/of dat aan derden schade berokkent of daartoe bijdraagt, voor zover de betreffende inbreuken c.q. schade hun oorzaak vinden in omstandigheden die aan wederpartij mogen worden toegerekend dan wel tot dienst risicosfeer behoren, behoudens voor zover de aanknopingspunten voor toerekening aan ons aanmerkelijk zwaarder wegen dan de aanknopingspunten voor toerekening aan wederpartij. Indien de wederpartij aan ons informatiedragers, elektronische bestanden of software etc. verstrekt, garandeert deze dat de informatiedragers, elektronische bestanden of software vrij zijn van virussen en defecten.

  9. Het bepaalde in dit artikel geldt ook ten gunste van alle (rechts)personen waarvan wij ons ter uitvoering van de overeenkomst bedienen.

  10. De wederpartij vrijwaart ons voor alle aanspraken van derden wegens productaansprakelijkheid als gevolg van een gebrek in een product dat door de wederpartij aan een derde is geleverd en dat mede bestond uit door ons geleverde zaken, behoudens indien en voor zover de wederpartij bewijst dat de schade is veroorzaakt door die zaken of andere materialen.

  11. Alle gevolgen van gebruik door of onder verantwoordelijkheid van de wederpartij, van het geleverde zijn voor rekening van wederpartij, tenzij anders is overeengekomen.

  12. Ten aanzien van door ons geleverde producten zijn wij uitsluitend aansprakelijk voor gebreken indien de betrokken producten door ons zelf zijn geproduceerd en die producten rechtstreeks in deze staat aan de wederpartij zijn geleverd, doch slechts indien de gebreken aantoonbaar aan onze schuld te wijten zijn. Indien een of meer door ons geleverde producten ondeugdelijk zijn reikt onze aansprakelijkheid nimmer verder dan datgene waarvoor wij de leverancier van de betreffende producten aansprakelijk kunnen stellen.

  13. Wij zijn nooit aansprakelijk voor een correcte werking van het computernetwerk van de wederpartij. Bij niet correcte werking van het computernetwerk is de wederpartij zelf verantwoordelijk om professionele netwerkbeheerders in te schakelen.

Artikel 12 Overmacht

  1. Onder overmacht wordt verstaan: Elk van partijen onafhankelijke c.q. onvoorzienbare omstandigheid waardoor nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs door de andere partij niet meer tijdig kan worden verlangd.

  2. De partij die meent in overmacht te (komen te) verkeren, dient de andere partij daarvan onmiddellijk in kennis te stellen.

  3. Indien de overmacht naar ons oordeel van tijdelijke aard is of zal zijn, hebben wij het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten totdat de omstandigheid die de overmacht oplevert, zich niet meer voordoet.

  4. Ook wij hebben het recht ons op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat wij onze verbintenis hadden moeten nakomen. Wij zijn gerechtigd betaling te vorderen van hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst is gepresteerd.

  5. Is naar ons oordeel de overmacht situatie van blijvende aard, dan kunnen partijen een regeling treffen over de ontbinding van de overeenkomst en de daaraan verbonden gevolgen. Partijen hebben in dat geval geen recht op vergoeding van de geleden of te lijden schade, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 13 Garantie

  1. Indien en voor zover door de fabriek garantie wordt verstrekt, zullen wij ons aanspraken op fabrieksgarantie onder de daarbij behorende condities aan de wederpartij overdragen zodra de volledige koopsom door ons zal zijn ontvangen.

  2. Onze kassasystemen worden opgeleverd met het besturingssysteem Xubuntu (LTS). Tenzij anders is overeengekomen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de fouten in het besturingssysteem.

  3. Bij gebreken aan door ons geleverde randapparatuur die aantoonbaar binnen 12 maanden na levering zijn ontstaan, zullen wij deze randapparatuur binnen redelijke termijn na ontvangst daarvan dan wel, indien retournering redelijkerwijze niet mogelijk is, schriftelijke kennisgeving ter zake van de gebreken door de wederpartij, naar onze keuze, vervangen of zorg dragen voor herstel. In geval van vervanging verbindt de wederpartij zich reeds nu het vervangen product aan ons te retourneren en ons de eigendom te verschaffen. Deze garantie geldt tevens indien de te leveren producten zijn bestemd voor het gebruik in het buitenland en de wederpartij van dit gebruik ten tijde van het aangaan van de overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk melding aan ons heeft gemaakt.

  4. Wij verstrekken 24 maanden garantie op onze kassasystemen.

  5. Garantie procedure: de wederpartij (contractant) stuurt het kassasysteem naar ons op, wij inspecteren het systeem, mochten wij het probleem niet kunnen verhelpen sturen wij het naar de leverancier en doorgaans binnen twee werkweken sturen wij of een nieuw of gerepareerde kassasysteem weer terug. Verzendkosten naar ons toe is voor rekening van de klant. Binnen de garantie zullen wij geen kosten in rekening brengen voor arbeidsloon en materiaal.

  6. Indien er software problemen zijn, zullen wij deze zo spoedig mogelijk herstellen. De software staat los van het kassasysteem. Indien er iets mis is met de software, betekent dit niet dat het kassasysteem en/of randapparatuur ondeugdelijk is.

  7. Beschadigingen die plaats vinden binnen bovengenoemde termijnen en niet door ons toedoen zijn veroorzaakt vallen buiten de garantie.

  8. De garantie vervalt in ieder geval indien wederpartij zelf wijzigingen in of reparaties aan het geleverde verricht of door derden laat verrichten of indien het geleverde niet voor normaal dagelijks gebruik werd toegepast dan wel op onoordeelkundige wijze is behandeld of onderhouden.

  9. Indien er sprake is van kortsluiting, water- of vochtschade dan vervalt daarmee de garantie.

  10. De garantie vervalt indien de wederpartij niet op een juiste wijze om gaat met de door ons geleverde hardware. Bijvoorbeeld het uitschakelen van de stroomvoorziening waardoor de hardware uitvalt. De hardware dient via het besturingssysteem uitgeschakeld te worden.

Artikel 14 Industriële eigendoms- en auteursrechten

  1. Alle rechten van intellectuele eigendom op de krachtens de overeenkomst of aanbieding ontwikkelde of ter beschikking gestelde schetsen, verslagen, tekeningen, ramingen, begroting, berekeningen, rapporten, modellen, contracten en andere bescheiden, programmatuur, websites, databestanden, alsmede apparatuur of andere materialen, evenals voorbereidend materiaal daarvan, berusten uitsluitend bij ons. De wederpartij verkrijgt uitsluitend de gebruiksrechten die bij deze voorwaarden en de wet uitdrukkelijk worden toegekend.

  2. Wij hebben, met uitsluiting van ieder ander, het recht van verwezenlijking, openbaarmaking en verveelvoudiging. Een aan de wederpartij toekomend recht tot gebruik is niet-exclusief en niet-overdraagbaar aan derden.

  3. Het is niet toegestaan de verwezenlijking van een ontwerp van ons te herhalen, ook niet indien het slechts een deel van een al dan niet uitgevoerd ontwerp van ons betreft, zonder onze uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

  4. Overdracht van industriële eigendoms- en/of auteursrechten kan door ons bij akte geschieden.

Artikel 15 Reclames

  1. Eventuele reclames ten aanzien van zichtbare facturen of gebreken, worden door ons slechts in behandeling genomen inzien zij ons rechtstreeks binnen 14 kalenderdagen na levering van de betreffende prestatie en/of na factuurdatum schriftelijk hebben bereikt onder nauwkeurige opgave van de aard en de grond der klachten. Reclames ten aanzien van verborgen gebreken worden door ons slechts in behandeling genomen indien zij ons rechtstreeks binnen twee weken na ontdekking doch uiterlijk binnen twee maanden na levering van de betreffende prestatie hebben bereikt onder opgave van de aard en grond der klachten.

  2. Na het verstrijken van de in lid 1 genoemde termijn(en) wordt de wederpartij geacht het geleverde, respectievelijk de factuur, te hebben goedgekeurd. Alsdan worden reclames niet meer door ons in behandeling genomen.

  3. Indien reclame door ons gegrond wordt bevonden, zijn wij uitsluitend verplicht alsnog de overeengekomen prestatie te leveren.

  4. Indien ingevolge dit artikel tijdig wordt gereclameerd, blijft de wederpartij verplicht tot afname en betaling van de gekochte zaken. Retournering van het geleverde kan slechts geschieden na onze voorafgaande schriftelijke toestemming.

  5. Slechts indien en voor zover de reclame gegrond bevonden wordt, schort dit de nog niet vervallen betalingsverplichting van de wederpartij op tot het moment waarop de reclame is afgewikkeld.

Artikel 16 Support & ondersteuning

  1. Indien de wederpartij problemen ervaart kan de wederpartij contact opnemen met onze helpdesk. De wederpartij kan een email sturen naar info@poskassasystemen.nl. Wij zullen de melding binnen één werkdag in behandeling nemen en u krijgt vervolgens zo spoedig mogelijk bericht.

  2. Voor urgente zaken kan de wederpartij bellen met +31 (0) 85 20 88 999. Problemen met randapparatuur vallen niet onder urgente zaken.

Artikel 17 Geschillen

  1. Alle geschillen, waaronder begrepen die welke slechts door één partij als zodanig beschouwd worden, voortvloeiend uit of verband houdende met de overeenkomst waarop deze voorwaarden van toepassing zijn of de betreffende voorwaarden zelf en hun uitleg of uitvoering, zowel van feitelijke als juridische aard, zullen worden beslecht door de bevoegde burgerlijke rechter binnen wiens ambtsgebied in vestigingsplaats is gelegen.

  2. Wij zijn niettemin gerechtigd het geschil door arbitrage of mediation te laten beslechten, in welk geval wij de wederpartij daarvan schriftelijk in kennis zullen stellen. Het honorarium komt ten laste van partijen zodanig als scheidslieden zullen bepalen.

  3. Partijen zullen een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen om een geschil in onderling overleg te beslechten.

Artikel 18 Verwerkingsovereenkomst

  1. In deze algemene voorwaarden is als bijlage onze verwerkingsovereenkomst opgenomen. U vindt deze overeenkomst in de bijlage 1.

  2. Deze verwerkingsovereenkomst komt tot stand nadat u klant wordt van ons.

  3. De verwerkingsovereenkomst wordt aangegaan voor de duur van de onderliggende overeenkomst.

  4. Deze verwerkingsovereenkomst is van toepassing op alle producten en diensten van ons.

Artikel 19 Wijziging van de voorwaarden

  1. Wij behouden het recht deze voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.

  2. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten met inachtneming van een termijn van 30 dagen na schriftelijke bekendmaking van de wijziging.

  3. Indien Opdrachtgever een wijziging in deze voorwaarden niet wil accepteren, kan hij tot de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden de overeenkomst ontbinden tegen deze datum of op de ontvangstdatum van de opzegging indien deze na de ingangsdatum van de wijziging is.

Artikel 20 Toepasselijk recht

  1. Op al onze overeenkomsten en aanbiedingen en de uitvoering daarvan is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. Internationale regelingen die op de overeenkomst van toepassing zouden kunnen zijn, worden uitgesloten voor zover de betreffende regeling uitsluiting toelaat.

  2. Deze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 83210482.


Bijlage 1 Verwerkingsovereenkomst

Artikel 1 Definities

Deze Verwerkersovereenkomst is een bijlage bij “Algemene voorwaarden” (hierna: de Hoofdovereenkomst) tussen Opdrachtgever (hierna: Verwerkingsverantwoordelijke) en POS Kassasystemen. POS Kassasystemen is een handelsnaam van Retaildesk B.V. geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 83210482. POS Kassasystemen zal hierna vermeld worden als: ‘de verwerker.’

Artikel 2 Doeleinden van verwerking

1. Verwerker verbindt zich onder de voorwaarden van deze Verwerkersovereenkomst in opdracht van Verwerkingsverantwoordelijke persoonsgegevens te verwerken. Verwerking zal uitsluitend plaatsvinden in het kader van de Hoofdovereenkomst en wel voor de levering van producten en diensten van de onderliggende overeenkomst, plus die doeleinden die daarmee redelijkerwijs samenhangen of die met nadere instemming worden bepaald.
2. De persoonsgegevens die door Verwerker in het kader van de werkzaamheden als bedoeld in het vorige lid worden verwerkt en de categorieën van de betrokkenen van wie deze afkomstig zijn, zijn opgenomen in Bijlage 2 (artikel 1) Verwerker zal de persoonsgegevens niet voor enig ander doel verwerken dan zoals door Verwerkingsverantwoordelijke is vastgesteld. Verwerkingsverantwoordelijke zal Verwerker op de hoogte stellen van de verwerkingsdoeleinden voor zover deze niet reeds in deze Verwerkersovereenkomst zijn genoemd.
3. De in opdracht van Verwerkingsverantwoordelijke te verwerken persoonsgegevens blijven eigendom van Verwerkingsverantwoordelijke en/of de betreffende betrokkenen.

Artikel 3 Verplichtingen Verwerker

1. Ten aanzien van de in artikel 2 genoemde verwerkingen zal Verwerker zorg dragen voor de naleving van de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder in ieder geval begrepen de wet- en regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
2. Verwerker zal Verwerkingsverantwoordelijke, op diens eerste verzoek daartoe, informeren over de door haar genomen maatregelen aangaande haar verplichtingen onder deze Verwerkersovereenkomst.
3. De verplichtingen van de Verwerker die uit deze Verwerkersovereenkomst voortvloeien, gelden ook voor degenen die persoonsgegevens verwerken onder het gezag van Verwerker, waaronder begrepen maar niet beperkt tot werknemers, in de ruimste zin van het woord.
4. De Verwerker zal de Verwerkingsverantwoordelijke onmiddellijk in kennis stellen indien naar zijn mening een instructie van de Verwerkingsverantwoordelijke in strijd is met de in lid 1 bedoelde wetgeving.
5. De Verwerker zal conform artikel 30 AVG een register van alle categorieën van verwerkingsactiviteiten voeren, die zij ten behoeve van Verwerkingsverantwoordelijke verricht onder deze Verwerkersovereenkomst. Op verzoek zal de Verwerker de Verwerkingsverantwoordelijke hier inzage in verschaffen.

Artikel 4 Doorgifte van persoonsgegevens

1. Verwerker mag de persoonsgegevens verwerken in landen binnen de Europese Unie. Verwerkingsverantwoordelijke geeft Verwerker daarnaast, indien van toepassing, hierbij toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens in landen buiten de Europese Unie, met inachtneming van de relevante wet- en regelgeving.
2. Verwerker zal Verwerkingsverantwoordelijke, op diens verzoek daartoe, melden om welk land of landen het gaat.

Artikel 5 Verdeling van verantwoordelijkheid

1. De toegestane verwerkingen zullen door medewerkers van Verwerker worden uitgevoerd binnen een geautomatiseerde omgeving.
2. Verwerker is louter verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens onder deze Verwerkersovereenkomst, overeenkomstig de instructies van Verwerkingsverantwoordelijke en onder de uitdrukkelijke (eind-)verantwoordelijkheid van Verwerkingsverantwoordelijke. Voor de overige verwerkingen van persoonsgegevens, waaronder in ieder geval begrepen, maar niet beperkt tot, de verzameling van de persoonsgegevens door de Verwerkingsverantwoordelijke, verwerkingen voor doeleinden die niet door Verwerkingsverantwoordelijke aan Verwerker zijn gemeld, verwerkingen door derden en/of voor andere doeleinden, is Verwerker uitdrukkelijk niet verantwoordelijk.
3. Verwerkingsverantwoordelijke garandeert dat de inhoud, het gebruik en de opdracht tot de verwerkingen van de persoonsgegevens zoals bedoeld in deze verwerkersovereenkomst niet onrechtmatig zijn en geen inbreuk maken op enig recht van derden.

Artikel 6 Inschakelen van derden of onderaannemers

1. Verwerker mag in het kader van deze verwerkersovereenkomst gebruik maken van derden onder voorwaarde dat deze vooraf worden gemeld aan Verwerkingsverantwoordelijke. Verwerkingsverantwoordelijke mag bezwaar maken indien het gebruik van een specifieke gemelde derde onaanvaardbaar voor haar is.
2. Verwerker zorgt er in ieder geval voor dat deze derden schriftelijk ten minste dezelfde plichten op zich nemen als tussen Verwerkingsverantwoordelijke en Verwerker zijn overeengekomen. Verwerkingsverantwoordelijke heeft het recht de mogelijk hierbij betrokken overeenkomsten in te zien.
3. Verwerker staat in voor een correcte naleving van de plichten uit deze Verwerkersovereenkomst door deze derden en staat in voor een correcte naleving van deze plichten door deze derden.
4. De derden zoals aangegeven in artikel 6.1, 6.2 en 6.3 zijn beschreven in artikel 15.

Artikel 7 Beveiliging

1. Verwerker zal zich inspannen voldoende technische en organisatorische maatregelen te nemen met betrekking tot de te verrichten verwerkingen van persoonsgegevens, tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking (zoals onbevoegde kennisname, aantasting, wijziging of verstrekking van de persoonsgegevens).
2. Verwerker heeft in ieder geval de volgende maatregelen genomen:
- Een beveiligd intern netwerk
- Logische toegangscontrole, gebruik makend van: sterke wachtwoorden,
- Encryptie (versleuteling) van wachtwoorden;
- Steekproefsgewijze controle op naleving beleid
- Beveiliging van netwerkverbindingen via Secure Socket Layer (SSL) technologie,
- Beperkte fysieke toegang tot de servers waar de persoonsgegevens zijn opgeslagen,
- Het verzenden van persoonsgegevens per e-mail gebeurt via een beveiligde verbinding,
3. Verwerker staat er niet voor in dat de beveiliging onder alle omstandigheden doeltreffend is. Indien een uitdrukkelijk omschreven beveiliging in de Verwerkersovereenkomst ontbreekt, zal Verwerker zich inspannen de beveiliging te laten voldoen aan een niveau dat, gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de persoonsgegevens en de aan het treffen van de beveiliging verbonden kosten, niet onredelijk is.
4. Verwerkingsverantwoordelijke stelt enkel persoonsgegevens aan Verwerker ter beschikking voor verwerking, indien zij zich ervan heeft verzekerd dat de vereiste beveiligingsmaatregelen zijn getroffen. Verwerkingsverantwoordelijke is verantwoordelijk voor de naleving van de door Partijen afgesproken maatregelen.

Artikel 8 Meldplicht

1. Verwerkingsverantwoordelijke is te allen tijde verantwoordelijk voor het melden van een beveiligingslek en/of datalek (waaronder wordt verstaan: een inbreuk op de beveiliging van persoonsgegevens die leidt tot een kans op nadelige gevolgen, dan wel nadelige gevolgen heeft, voor de bescherming van persoonsgegevens) aan de toezichthouder en/of betrokkenen. Om Verwerkingsverantwoordelijke in staat te stellen aan deze wettelijke plicht te voldoen, stelt Verwerker de Verwerkingsverantwoordelijke binnen een redelijke termijn op de hoogte van het beveiligingslek en/of het datalek.
2. Een melding moet altijd worden gedaan, maar alleen als de gebeurtenis zich daadwerkelijk voorgedaan heeft.
3. De Verwerker zal conform artikel 33.5 AVG alle datalekken documenteren, met inbegrip van de feiten omtrent de inbreuk in verband met persoonsgegevens, de gevolgen daarvan en de genomen corrigerende maatregelen. Op verzoek zal de Verwerker de Verwerkingsverantwoordelijke hier inzage in verschaffen.

Artikel 9 Afhandeling verzoeken van betrokkenen

1. In het geval dat een betrokkene een verzoek tot uitoefening van zijn/haar wettelijke rechten (artikel 15-22 AVG) richt aan Verwerker, zal Verwerker het verzoek van de betrokkene zelf afhandelen, en de Verwerkingsverantwoordelijke van de afhandeling op de hoogte stellen. De Verwerkingsverantwoordelijke is verplicht hieraan mee te helpen, mocht dat nodig zijn.
2. Verwerker mag de kosten voor de afhandeling van het verzoek wel doorbelasten aan Verwerkingsverantwoordelijke.

Artikel 10 Geheimhouding en vertrouwelijkheid

1. Op alle persoonsgegevens die Verwerker van Verwerkingsverantwoordelijke ontvangt en/of zelf verzamelt in het kader van deze Verwerkersovereenkomst, rust een geheimhoudingsplicht jegens derden. Verwerker zal deze informatie niet voor een ander doel gebruiken dan waarvoor zij deze heeft verkregen, zelfs niet wanneer deze in een zodanige vorm is gebracht zodat deze niet tot betrokkenen herleidbaar is.
2. Deze geheimhoudingsplicht is niet van toepassing voor zover Verwerkingsverantwoordelijke uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven om de informatie aan derden te verschaffen, indien het verstrekken van de informatie aan derden logischerwijs noodzakelijk is gezien de aard van de verstrekte opdracht en de uitvoering van deze Verwerkersovereenkomst, of indien er een wettelijke verplichting bestaat om de informatie aan een derde te verstrekken.

Artikel 11 Audit

1. Verwerkingsverantwoordelijke heeft het recht om audits uit te laten voeren door een onafhankelijke derde die aan geheimhouding is gebonden ter controle van naleving van de beveiligingseisen, naleving van de algemene regels rond verwerking van persoonsgegevens, misbruik van persoonsgegevens door medewerkers van de verwerker, en alles dat daar direct verband mee houdt.
2. Deze audit mag eens per jaar plaatsvinden alsook bij een concreet vermoeden van misbruik van persoonsgegevens.
3. Verwerker zal aan de audit meewerken en alle voor de audit redelijkerwijs relevante informatie, inclusief ondersteunende gegevens zoals systeemlogs, en medewerkers zo tijdig mogelijk ter beschikking stellen.
4. De bevindingen naar aanleiding van de uitgevoerde audit zullen door Partijen in onderling overleg worden beoordeeld en, naar aanleiding daarvan, al dan niet worden doorgevoerd door één van de Partijen of door beide Partijen gezamenlijk.
5. De kosten van de audit worden door Verwerkingsverantwoordelijke gedragen.

Artikel 12 Aansprakelijkheid

1. De aansprakelijkheid van Verwerker voor schade als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van deze Verwerkersovereenkomst, , is per gebeurtenis (een reeks opeenvolgende gebeurtenissen geldt als één gebeurtenis) beperkt tot de vergoeding van directe schade, tot maximaal het bedrag van de door Verwerker ontvangen vergoedingen voor de werkzaamheden onder deze Verwerkersovereenkomst over de maand voorafgaande aan de schadeveroorzakende gebeurtenis. De aansprakelijkheid van de Verwerker voor directe schade zal in totaal nooit meer bedragen dan het bedrag, dat wordt gedekt door de aansprakelijkheidsverzekering van Verwerker.
2. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan alle schade bestaande uit:
– schade direct toegebracht aan stoffelijke zaken (“zaakschade’’) of personen;
– redelijke en aantoonbare kosten om de Verwerker er toe te manen de Verwerkersovereenkomst (weer) deugdelijk na te komen;
– redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade voor zover betrekking hebbende op de directe schade zoals in dit artikel bedoeld.
3. De aansprakelijkheid van Verwerker voor indirecte schade is uitgesloten. Onder indirecte schade wordt verstaan alle schade die geen directe schade is. Onder indirecte schade valt in ieder geval gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade verband houdende met het gebruik van door Verwerkingsverantwoordelijke voorgeschreven gegevens of databestanden, of schade door verlies, verminking of vernietiging van gegevens of databestanden.
4. De in dit artikel bedoelde uitsluitingen en beperkingen komen te vervallen indien en voor zover de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Verwerker of haar bedrijfsleiding.
5. Tenzij nakoming door Verwerker blijvend onmogelijk is, ontstaat de aansprakelijkheid van Verwerker wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst slechts indien Verwerkingsverantwoordelijke de Verwerker onverwijld schriftelijk in gebreke stelt, waarbij een redelijke termijn voor de zuivering van de tekortkoming wordt gesteld, en Verwerker ook na die termijn toerekenbaar blijft tekortschieten in de nakoming van haar verplichtingen. De ingebrekestelling dient een zo volledig en gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, opdat Verwerker in de gelegenheid wordt gesteld adequaat te reageren.
6. Iedere vordering tot schadevergoeding door Verwerkingsverantwoordelijke tegen Verwerker die niet gespecificeerd en expliciet is gemeld, vervalt door het enkele verloop van twaalf (12) maanden na net ontstaan van de vordering.

Artikel 13 Duur en beëindiging

1. Deze Verwerkersovereenkomst komt tot stand wanneer u klant wordt van de Verwerker.
2. Deze Verwerkersovereenkomst is aangegaan voor de duur zoals bepaald in de Hoofdovereenkomst tussen Partijen en bij gebreke daarvan in ieder geval voor de duur van de samenwerking.
3. Zodra de Verwerkersovereenkomst, om welke reden en op welke wijze dan ook, is beëindigd, zal Verwerker – naar keuze van Verwerkingsverantwoordelijke – alle persoonsgegevens die bij haar aanwezig zijn in originele of kopievorm retourneren aan Verwerkingsverantwoordelijke, en/of deze originele persoonsgegevens en eventuele kopieën daarvan verwijderen en/of vernietigen. Voor het uitvoeren van deze werkzaamheden is de Verwerkingsverantwoordelijke verplicht om medewerking te geven.
4. Deze Verwerkersovereenkomst mag worden gewijzigd op dezelfde wijze als de Hoofdovereenkomst.

Artikel 14 Persoonsgegevens

1. Verwerker zal in het kader van artikel 2.1 van de Verwerkersovereenkomst, de volgende persoonsgegevens verwerken inopdracht van Verwerkingsverantwoordelijke:
- NAW-gegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Financiële gegevens
- IP Adres

Van de categorieën betrokkenen:
- Medewerkers
- (Potentiële) Klanten

2. Verwerkingsverantwoordelijke staat ervoor in dat de in artikel 14.1 omschreven persoonsgegevens en categorieën betrokkenen volledig en correct zijn, en vrijwaart Verwerker voor enige gebreken en aanspraken die resulteren uit een incorrecte weergave door Verwerkingsverantwoordelijke.

Artikel 15 Derden

1. Verwerker zal in het kader van artikel 6.1 van de Verwerkersovereenkomst, de volgende derden (sub-verwerkers) gebruiken om persoonsgegevens te verwerken in opdracht van Verwerkingsverantwoordelijke:
Dienst, Sub-verwerker, Omschrijving, Land
Cloud Service Provider, DigitalOcean, Inc., Opslaan van persoonsgegevens op een cloud server, Verenigde Staten
Cloud Service Provider, TransIP B.V., Opslaan van back-ups, Nederland
Helpdesk, CRM en Sales, Hubspot, Inc., Opslaan van persoonsgegevens van de opdrachtgever voor het verkooptraject, ondersteuning, nieuwsbrieven en klantrelatie management, Verenigde Staten
Boekhouding, SkillSource B.V., Opslaan van persoonsgegevens ten behoeve van het voeren van de administratie, Nederland
Transactieverwerking, Worldline S.A., Opslaan van persoonsgegevens voor het verwerken van transacties, Frankrijk
2. Verwerkingsverantwoordelijke staat ervoor in dat de in artikel 15.1 omschreven derden volledig en correct zijn, en vrijwaart Verwerker voor enige gebreken en aanspraken die resulteren uit een incorrecte weergave door Verwerkingsverantwoordelijke.

Nieuw

Tap-on-Mobile

Tap-on-Mobile

Tap-on-Mobile

Tap-on-Mobile

Accepteer betalingen op jouw iPhone of Android toestel. Geen maandelijkse en eenmalige kosten.

Accepteer betalingen op jouw iPhone of Android toestel. Geen maandelijkse en eenmalige kosten.

Accepteer betalingen op jouw iPhone of Android toestel. Geen maandelijkse en eenmalige kosten.

Meer dan 20 duizend gebruikers gingen je voor.

Meer dan 20 duizend gebruikers gingen je voor.

Meer dan 20 duizend gebruikers gingen je voor.